Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Üdv a Paradicsomban!

Kertészkedés közben ötlött fel bennem egy gondolat, hasonlat formájában. A palánták olyanok, mint az emberek. Legyen mondjuk, példának okáért a paradicsompalánta.

  • Megszületünk, mint ahogy a mag kinő a földből. Növögetünk, cseperedünk, mint ahogy a palánta szárba szökken. A palánta mellé célszerű karót verni, hogy a növekedés és az erős szél esetén legyen tartása. Ugyanígy nekünk is szükségünk van támogató környezetre. Olyan emberekre, akik segítenek minket az életre nevelésben, az önfejlődésben és „vihar” esetén lelki biztonságot nyújtanak. Ahogy a karót is szükséges olykor lecserélni - mert az elkorhadt, és vastagabb, erősebb kell - ugyanúgy az emberi kapcsolatainkat is felülvizsgálhatjuk, átgondolhatjuk alkalmanként: Egy hullámhosszon vagyunk még? Akarjuk, keressük, kedveljük egymás társaságát?

  • Kapálás: Nehéz, fárasztó munka, de csináljuk, hogy a táptalaj felfrissüljön, és ezáltal bőségesebb legyen a termés. Mennyit tudunk szenvedni érte: inkább felkelünk hajnalban, hogy a déli égető napsütés előtt már el legyen kezdve a feladat, és délután, a munkából hullafáradtan hazatérve folytatjuk sötétedésig. De megyünk, csináljuk, mert tudjuk, hogy hasznos. Ezt mindenki tudja, és senki sem kérdőjelezi meg, hogy miért kapálunk ennyit? Sőt, mindennapi beszédtéma a „kertesek” között, hogy ki, mikor, mennyit robotol. Magunkkal szemben is ilyen tudatosak vagyunk? Mikor és mennyi időt adunk magunknak ahhoz, hogy felfrissüljünk testileg – lelkileg - szellemileg? Ez miért nem mindennapi, megszokott beszédtéma? Miért van sok embernek lelkiismeret furdalása attól, ha éppen nem csinál „semmit”, „csak” töltekezik, pihen.

  • Gazolás: A giz - gazok úgy körbefogják a paradicsompalántát, mint bennünket a rossz szokások. Beporosodott nézeteink, rutinból jövő reakcióink tüskéssé tesznek minket, fojtogatnak bennünket. Nem teszik lehetővé az alkalmazkodást, az új felé nyitást. Sokszor erre azt mondják, így szoktuk és kész. De nem szokhatnánk ezt másképp? Minden csoda 3 napig/hétig tart, utána már az is megszokott lesz.

  • Bogarak: Mintha nem lenne elég nekünk a sok kerti munka, közben még a légi forgalom közlekedőivel is meg kell küzdenünk: szúnyogok, legyek, méhecskék,böglyök. Bosszantanak, idegesítenek, bántanak minket. Esetleg félünk tőlük. Ha ránk szállnak, hiába kezdünk el kétségbeesetten hadonászni – elég viccesnek is tűnne mondjuk kívülről nézve magunkat, és ezzel nem érünk célt. Ha lehet, jobb kikerülni őket, vagy valahogy kezelni a helyzetet, mint amikor olyan emberekkel hoz össze minket az élet, akik bosszantanak, bántanak minket. Fogadjuk el, hogy ilyen helyzetek, emberek is léteznek, mint ahogy vannak a csípős szúnyogok, szemtelen legyek…

Ahogy a kertészkedésben, úgy a mindennapi életben is mindennek megvan a maga ideje. És kell, hogy meglegyen rá az idő. Igaz, nem lehet siettetni a dolgokat, mint ahogy a kertművelésben sem. Nincs is befolyásunk mindenre, hanem türelemmel ki kell várni. Ha pedig némi fáziskésésben vagyunk, akkor még menthetjük a menthetőt, de a gyorsaság mellett a minőségre is érdemes figyelmet fordítani. Hogy valóban szép legyen a kertünk és egészséges, bőséges legyen a termésünk.

Hogy amikor leszüreteljük munkánk zöldségét, amikor jóízűen beleharapunk az érett, piros paradicsomba, na akkor… – ahogy az édes íz kulináris élvezettel bír számunkra, úgy lelkünk mélyét is hassa át a jóérzés, hogy a kertészkedés mellett a lélektani fejlődésünk is ugyanolyan fontossággal bírt, és most boldogok vagyunk. Mert, ahogy a kertet rendeztük, úgy rendeztük lelki – érzelmi – gondolatvilágunkat is. Idővel és fáradsággal, de minden a helyére került. Üdv a Paradicsomban!

Nyisztor Melinda írása

0 Tovább

50 kreatív coaching ötlet – könyvajánló

Martin Wehrle neve ismerős lehet mindenkinek, aki fogékony a coaching iránt. A német származású úriembert manapság a legnépszerűbb sztárcoachok között tartják számon, és hírneve nem megalapozatlan. Könyvei ötletesek, újítóak és merőben mások, mint arra számítanánk egy coach munkakönyvtől.

Az 50 kreatív coaching ötlet egy haladó coachok számára íródott könyv, ami nem a coaching alapjait segít elsajátítani, hanem a már meglévő tudásunkat színesíti tovább, új ötletekkel és nézőpontokkal.  A könyv visszaviszi a coachingot oda, ahonnan indult: egy könnyed, kreatív ám eredményre vezető beszélgetéssé teszi akár az eddigi unalmas és egy sémára épülő coaching folyamatokat is. Bemutat 35 szokatlan módszert, amivel a coachee-t kizökkenthetjük a probléma-spirálból, és szemléletes, új nézőpontot kínálhatunk neki, mellyel eddig még biztosan nem szemlélte a kialakult helyzetét. Hiszen kinek jutna eszébe a problémáját egycsapásra megoldani, pusztán a „Kívánság-tóban való horgászással”, vagy megszemélyesíteni, és megdicsérni. Mégis, óriási segítségünkre lehet, ha nem csak az ügyfél, hanem mi is ki tudunk törni a megszokott módszerekből, és új, friss szemmel tudunk tekinteni a kialakult helyzetre, és ezt a frissességet át tudjuk adni a coachee-nak is.

A 35 újító kreatív ötltet mellett bemutat még 10 olyan helyszínt is, ahol eddig valószínűleg nem jutott volna eszünkbe, vagy nem használtunk túl gyakran. Pedig milyen szemléletes tud lenni egy túra coaching, vagy egy beszélgetés egy reptéri váróban, egy állatkertben vagy egy játszótéren.

A könyv utolsó fejezetében 5 ötletet ad az olvasónak arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet még hatékonyabb a coach tevékenysége, és hogyan tehet még inkább a saját renomé növeléséért. Megtalálhatók itt a marketing tippeken át a saját könyv írásának fortélyai is, tehát minden, ami egy coachot sikeresség és ismertté tehet.

Martin Wehrle könyve akkor lehet segítségünkre, ha elakadtunk a coaching során vagy ha új ötletekkel, technikákkal szeretnénk színesíteni a már meglévő repertoárunkat.

Szkróbó Tamás business coach gyakornok írása

0 Tovább

Élménybeszámoló – HEROikon – Hősök tere Nemzetközi Konferencia 2015

Október 1-én az Uránia Filmszínház megtelt látogatókkal, híresebbnél híresebb szociológusokkal, hálózatkutatókkal, pszichológusokkal és más előadókkal. Immár másodszor rendezték meg a Hősök Tere Nemzetközi Konferenciát, a HEROikont.

Az előadásokat Orosz Györgyi felkonferálása nyitotta meg, majd Philipp Zimbardo kérte meg a közönség tagjait, hogy minden szünetben igyekezzenek helyet cserélni, és új embereket megismerni.

Ehhez kapcsolódva jött a színpadra Harcsa Veronika, az első előadó, aki arról számolt be, hogy milyen élmények érték azalatt az egy hónap alatt, amíg azt tűzte ki céljául, hogy minden nap megszólít egy idegen embert, és beszélgetésbe elegyedik vele. Történeteivel szemléletesen megmutatta, hogy mennyire lekorlátoznak minket a saját előítéleteink.

Az ő üzenete: Az előítéletesség lekorlátoz!

Utána ismát Orosz Györgyi jött fel a színpadra, aki egy gyufás kísérletre kérte fel a közönséget: 1 perc alatt 6 db gyufából kellett 4 db szabályos háromszöget létrehoznunk. Az egy perc lejártával megkérte a publikum tagjait, hogy tegye fel az a kezét, akinek sikerült – hát nem volt a magasban túl sok kéz. Mégsem voltak elkeseredve azok, akiknek nem sikerült. De miért? Mi az oka annak, hogy van olyan sikertelenség az életben, ami hatással van ránk, és van olyan, ami pedig nincs: ezt taglalta részletesebben, majd megmutatta a gyufás kísérlet megoldását: ahogy arra számítani lehetett a sikertelenség oka az volt, hogy a többség csak síkban gondolkodott, míg a megoldás térben jön létre, egy tetraéder formájában, tehát a mi korlátolt, kétdimenziós gondolkodásmódunk volt a kudarcunk oka.

Az ő üzenete: a saját sikerünk csak a saját korlátainkon múlik: ha nem korlátozzuk be magunkat, sokkal többre lehetünk képesek!

Őt követte egy videóüzenet formájában Carol S. Dweck, aki a mindsetről beszélt nekünk. A mindset egy olyan gondolkodásmód, szemlélet, felfogás, vélemény, mentalitás, ami az attitűdünkben merül ki. A véleményünk, hogy valamire képesek leszünk-e vagy sem. Fontos még idejében felismerni a negatív, korlátozó mindsetet, és hasznos trükk lehet, ha megnevesítjük: adjunk neki emberi nevet (fontos, hogy ne a sajátunk legyen!), és amikor érezzük, hogy elhatalmasodik rajtunk ez a belső kritikus hang, hogy képtelenek leszünk valamire, győzzük meg, hogy nincs igaza, és érvekkel támasszuk alá, hogy miért leszünk mégis képesek végigvinni az akaratunkat, ami egyfajta átkeretezés saját magunknak.

Az ő üzenete: nevezd el a mindseted, és győzd meg, hogy sikeres leszel!

Őt Nyáry Krisztián követte a sorban, aki 3 magyar hősről hozott el meghökkentő történeteket: bemutatta az első Magyar Mentőszolgálat megalapításának történetét, és magát az alapítót is Kresz Gézát, az első magyar gyógyszergyár alapítóját Richter Gedeont valamint az első magyar pilótanőt, Steinschneider Lillyt. Mindhármukban az a közös, hogy nem hallgattak a negatív ellenvéleményekre, és saját maguk és koruk hősévé váltak, és Nyáry Krisztián is erre próbálta felhívni a figyelmet.

Az ő üzenete: válj a saját hősöddé!

Nyáry Krisztián után Havasi Zoltán, a Budapest Bike Mafia alapítója vette át a stafétabotot. Ő a szervezet alakulásáról számolt be, arról, hogy hogy jött az ötlet, hogy segíteni kell a rászorulóknak, a támogatásokról, az indíttatásokról. Saját bevallása szerint ő egy roppant frusztrált ember volt mindaddig, amíg csak a problémával szembesült, (ami az ő esetében a hajléktalanok és rászorulók nehéz helyzetét jelentette) de a megoldással nem. Aztán látva a szervezet sikerét megfogalmazta a jótanácsát, ami így hangzik:

Az ő üzenete: tegyél az ellen, ami zavar!

Őt követte a nap sztárvendége, professzor Philip Zimbardo. Zimbardo neve egybeforr mára a szociológiával és a szociálpszichológiával, leghíresebb kísérlete a stanfordi börtönkísérlet, most azonban más témával állt elő: egy 10 lépcsős programban bemutatva ismertetett velünk egy akciótervet, amit végigvíve jobban tisztába lehetünk önmagunkkal és ezáltalán másokhoz is segítőkészebben és elfogadóan állhatunk. A 10 pontban ilyen általános érvényű tulajdonságok szerepelnek, mint tudatosság, szerénység vagy önreflexivitás, intuíció vagy éppenséggel az, hogy ne kövessünk vakon bárkit.

Az ő üzenete: először magaddal legyél tisztában ahhoz, hogy mások hősévé válhass!

Gerendai Károly, a SZIGET alapítója a kudarcairól és az azokból való talpraállásról beszélt. Mesélt a gyerekkoráról, és arról, hogy a történelmi veszteséges 2013-as Sziget után jött a felismerés, hogy két lehetőség van: vagy megújúlnak, és alkalmazkodnak a megváltozott a körülményekhez, vagy bezárhatnak. Ő előbbit választotta, és a 2014-es már egy rekord nyereséges év lett. Előadásával rámutatott arra, hogy ne féljünk hibázni, ha abból tanulhatunk.

Az ő üzenete: ha hibázunk, de tanulunk belőle, akkor az nem hiba volt, hanem lecke.

Barabási Albert-László egy merően új szemléletmódot hozott be a sikerről: rávilágított arra az eddig nem túl hangsúlyos, ám de nem elhanyagolható aspektusra, ami a teljesítmény és a siker között van: a közösségek fogadtatására a teljesítményre. A teljesítmény egy objektív dolog, aminek van felső határa, míg a siker egy kevésbé behatárolható fogalom ilyen szempontból.

Az ő üzenete: ahhoz, hogy sikeresek legyünk nem csak magas teljesítményre van szükségünk, hanem a közösségek elismerésére is.

Emil Bureau, az MIT neurológus professzora a konfilktusokról, azok kialakulásáról és kezelésük lehetséges kimeneteléről tartott előadást. Bemutatta több példán át a nemzetek közti konfliktusok hasonló folyamatati, pszichológiai határait, hogyan lesz a reményből kétségbeesés és fordítva, hogyan lehet a kétségbeesésből reményt formálni. Példákkal alátámasztva továbbá beszélt még a pozitív normamegfogalmazás előnyeiről a tiltással szemben.

Az ő üzenete: a pozitív normák mindig érthetőbbek és hatékonyabbak, mint a tiltások.

Sorainkat Al Ghaoui Hesna előadásának bemutatásával zárjuk, aki hadi tudósítóként is dolgozott, főként a Közel-Keleten. Történeteivel megismertett velünk olyan szituációkat, amikor a félelem uralja az elménket. Ő azonban rájött, hogy a félelem szolgálhat üzemanyagként is: olaj lehet a tűzre, de fel is pörgethet minket és még jobb teljesítményre sarkallhat ezáltal.

Az ő üzenete: ne féljünk a félelemtől, nézzünk bátran szembe vele, ismerjük be, hogy félünk, és ez esetben nem a leblokkolást és a pánikreackiót váltja ki belőlünk, hanem azt a feszült pozitív hatást, amire szükségünk van.

Szkróbó Tamás business coach gyakornok írása

0 Tovább

Teljesítmény vagy siker?

Élménybeszámoló: HEROikon – Hősök Tere konferencia, avagy mit tehet az egónk értünk?

Mindannyian szeretnénk sikeresek lenni valamiben. Van, akinek a sport, van, akinek a munka, másnak  a családi életben elért sikerek a legfontosabbak az életében. De mit is nevezünk sikerenek tulajdonképpen? A magas teljesítmény egyenlő a sikerességgel? Korántsem.

Mi a különbség a sikeresség és a teljesítmény közt? Látszólag semmi, azonban ha közelebbről megnézzük, észrevehetjük, hogy sokan a környezetünkben magas teljesítménnyel bírnak, mégsem sikeresek, vagy nem úgy, ahogy ők szeretnék.


Barabási Albert-László, a világ egyik leghíresebb hálózatkutatója tartott előadás a HEROikon  - Hősök Tere konferencia keretében a sikeresség és a teljesítmény kapcsolatáról. Mi a teljesítmény? Egy objektív mérőszám, lehet darab, km, másodperc, euró, bármi. Össze tudjuk hasonlítani, meg tudunk különböztetni belőle több kategóriát.

Na de mit jelent a sikeresség? Mindenkinek mást. A sikeresség fogalma a magas szintű teljesítményen felül behoz még valamit, amivel eddig nem számoltunk: a közösség elismerését. Sikeresek csak úgy lehetünk, ha elismerik a teljesítményünket, azonban magas teljesítményt nyújthatunk, átütő sikerek nélkül is.

Vegyük példának Usain Boltot és Tyson Gay-t: Usain Bolt 9,58 s alatt futott a 100 m-t 2009-ben és ezzel ő lett az abszolút világrekorder. Tyson Gay 9,69-dal lett mögötte a második, a különbség kettejük közt mindössze 11 századmásodperc, azonban ha megkérdezzük az embereket, hogy mondjanak olimpiai sprintereket Usain Bolt neve biztosan fel fog tűnni, míg Tyson Gay-é már nem feltétlenül. Peddig kettejük csúcsteljesítménye közt mindössze 11 századmásodperc a különbség.

Tehát fontos tisztázni, hogy nekünk mit jelent egyáltalán a sikeresség, amikor azt tűzzük ki magunknak egy coaching folyamatban célként, hogy szeretnénk sikeresek lenni. Fontos-e, hogy sikeresek legyünk vagy megelégszünk csupán a magasabb teljesítménnyel? A teljesítmény, produktivitás, hatékonyság rólam szól, míg a siker egy közösségi elismerés, megjelenik a diadal, a hírnév is. Egy másik fontos nézőpont, amit meg kell említenünk még, hogy a teljesítménynek van egy határa: van egy bizonyos pont, aminél már nem lehetsz erősebb, jobb, gyorsabb, okosabb. De a siker korlátlan, így csak rajtad áll, hogy meddig mész el!

Te mit tettél ma annak érdekében, hogy sikeres legyél?

Szkróbó Tamás business coach gyakornok írása

0 Tovább

Mitől siker a Siker?

A hétköznapok rohanásában és az egymás mellett létező értékrendek világában egyre nehezebben tudjuk megfogalmazni a siker szó valódi értelmét. Egyrészt túlzott használata felszínessé, elcsépelté teszi, másrészt a társadalom, a közvetlen környezet  jelentősen befolyásolhatja, torzíthatja saját illetve mások sikereinek megítélését.

Abban viszonylag egyetérthetünk, hogy a siker szó hallatán pozitív érzésekre, élményekre, eredményekre gondolunk. Főként, ha ellenpólusként a bukás, a sikertelenség szavakat említjük.

Mint a coaching folyamatok legtöbbjében, itt is kulcs jelentősséget kap a tudatosság. Az a szellemi állapot, amit feltétele annak, hogy a siker valódi értékként és élményként tudjon létjogosultságot kapni saját életünkben.

Képzeljünk el Bent, a hegymászót, aki órákon, napokon át kaptat fel a magas hegyre.  Állja a zord körülményeket, a megpróbáltatásokat. Minden fizikai és mentális energiáját összegyűjtve méterről méterre küzd, lemond, és halad kitűzött célja felé.  Majd, amikor a csúcsra ér, kinézi és elindul a következő hegycsúcs felé. 

Most képzeljünk el egy másik hegymászót, Athonyt. Aki órákon, napokon át kaptat fel a magas hegyre. Állja a zord megpróbáltatásokat. Minden fizikai és mentális energiáját összegyűjtve méterről méterre küzd, lemond, és halad kitűzött célja felé. Útközben megállt, az elszökkenő zergét megnézte, átélt napfelkeltéket és napnyugtákat. Fotókat készített magának az útról, illatokat, hangulatokat, hangokat raktározott el. Figyelte, ahogyan teste reagált, az izmait, ahogyan fájtak, a szomjúságot, az éhséget, az oxigén hiányt.

Anthonyhoz emberek csapódtak az út során es ő is csapódott másokhoz. Megvitatták az út nehézségeit, kisegítették egymást a bajban. Majd elváltak, mert a hegycsúcs mindenkinek a sajátja. Anthony felérve a célhoz megállt. Körbenézett a csúcson. Élvezte az előtte elnyúló tájat. Átadta magát az ünneplésnek. Végiggondolta az elmúlt időszakot és elégedettség töltötte el. Majd a megújult erővel, amit kapott az út alatt és a sok tapasztalattal a háta mögött- nem vesz még egyszer ilyen cipőt, kinézte és elindult a következő hegycsúcs fele.

Ben es Anthony ugyanazt a hegyet mászták meg. Ugyanazt a hegycsúcsot érte lábuk. Majd, ugyanazt a hegycsúcsot szemelték ki következő úti célként is. Mégis, a hegy tetején teljesen más minőségben vannak fent.

Két ember volt aznap a hegy tetején. Az egyik a térképet nézte, amikor felért, a másik a tájat. Mindkettő fent volt. Mindkettő elérte a célját. Az egyik feladatot oldott meg, a másik sikeres.

Ebben a felfogásban a Siker az az (én) állapot, amikor tudatosan megéljük, a befektetett energiánk eredményét, eredményeit.

A siker egy időben behatárolható, energia bevitel csúcspontjaként értelmezhető, irányított cselekvés eredményének tudatosan megélt, megünnepelt állapota. Ezen elgondolás alapján nem elég valamilyen cél elérése, ahhoz, hogy az eredmény ne egy lematerializálódott vízió legyen csupán,

  • át kell élnünk az eredményt,
  • értékelnünk kell,
  • tudatosítani
  • örülni, és
  • megosztani a sikerünket.

Amennyiben a sikert, mint egy folyamat eredményét értékeljük, a legegyszerűbb képlet az lehet:

Befektetett Energia / Eredmény +Tudatos Eredmény Megélés = Siker

Visszatérve a korábbi példához , ha a két hegymászó energia szintjét nézzük a Sikeres Ember, Anthony amikor  eléri a célját energiákat szabadít fel annak ellenére, hogy korábban felhasználta már azokat. Van miből táplálkoznia a következő feladathoz. Elért eredménye több, mint egy feladat teljesítés, pozitív élmények sorozata is egyben- mikrosikerek, öröm, önelégedettség párosul a megoldás mellé.

Ezzel szemben Ben hosszútávon tagadhatatlan hatékonysága, eredményessége ellenére is a kiégés biztos útjára lép.

A siker nem egy homogén, egyirányba mutató tényezők összessége. Nagyon fontos az a tény, hogy  a sikerbe vetett energia ellenpólusai is részei a sikernek. A  befektetett energiák mellett a megjelennek a külső, belső a látszólag sikert nem támogató erők, melyek a sikert valamilyen dimenziójában (idő, minőség, mennyiség, konfliktusok stb.) hátráltatja.

Az egyén sikerélményét jelentősen befolyásolja, hogy ezeket az ellenpólusokat miként értékeli.  Amennyiben a befektetett energiát hátráltató erőhatásokat –mind külső, mind belső, a siker folyamatának szerves részeként értékeli, és azt beépíti a sikerbe, később a sikert erősítő tényezőként jelenhet meg.

Hogyan lehet a sikert hátráltató energiákkal nagyobb sikert elérni, mint ami eredetileg célunk volt?

Abban az esetben, ha ezeket a tényezőket, mint lehetőség vesszük figyelembe, vagyis úgy tekintünk rájuk, mint egy általunk pl. fel nem fedezett más megoldási útra, akkor vagy jövőbeni sikereink elérésénél tudjuk őket alkalmazni, um. figyelembe vesszük és energiát takarítunk meg, vagy beépítjük, mint konstruktív, a mostani, vagy jövőbeni sikert támogató elemet.

Ebben az esetben saját sikerünk formulája eképpen változik:

(+)Befektetett Energia+(+) Tudatos Eredmény Megélés-(-) Ellenpólus=Siker Most es vagy Jövőben pozitív externáliával

Vagyis a tervezett Sikerüknél jóval többet érhetünk el, melynek eredményét vagy közvetlenül élvezhetjük, vagy jövőbeni sikerek eléréséhez szükséges energiákat csökkentheti le.

Természetesen, mint minden egyenletben itt is erősen befolyásolja a Siker nagyságát az egyenletben szereplő tényezők nagysága.

Önmagában a Sikerhez tehát nem elég elérni a céljainkat. Útközben meg kell állni, összegezni, hová jutottunk,elemezni, tudatosítani  milyen hatások értek bennünket, azokra  hogyan reagáltunk. És amikor elérjük a kitűzött eredményt hagyni magunkat ünnepelni, ünnepeltetni.  Így tudunk rá építkezni újra és újra. Tanulni abból, ami segít, megerősödni, és a siker ünneplésében pozitív attitüddel feldolgozni a buktatókat, amikkel találkoztunk.

Mert a Siker ettől lesz emberi, előremutató és a miénk.

szerző: Fekete-Budai Nikolett

Mind Coaching

https://www.facebook.com/Mind-Coaching-1384421291864632/timeline/

0 Tovább

Proaktív coaching

blogavatar

A Pro Bona Coaching & Training Center blogja. Hírek és érdekességek a coaching hazai és nemzetközi világából. Témánk az üzleti és életvezetési fejlesztés, melyet színes tippekkel és megközelítésekkel szeretnénk közel hozni az olvasóinkhoz.

Címkefelhő

coaching (216),coach (208),szakirodalom (38),célkitűzés (28),motiváció (28),önismeret (26),life coaching (22),technikák (21),kreativitás (14),proaktivitás (14),változás (14),boldogság (14),vezetés (14),stresszkezelés (11),business coaching (10),önbecsülés (9),karrier (9),önbizalom (9),időbeosztás (8),siker (8),átkeretezés (7),párkapcsolat (7),tudatosság (7),együttműködés (7),értékesítés (6),pozitív pszichológia (6),interjú (5),felelősség (5),tánc (5),nők helyzete (5),kommunikáció (4),fogyás (4),reziliencia (4),férfiak helyzete (4),elismerés (4),asszertivitás (4),elégedettség (4),értő figyelem (4),oktatás (4),kérdezéstechnika (4),túra coaching (4),pszichológia (4),bátorság (3),stressz (3),mese (3),kultúra (3),Itt és Most (3),szabadság (3),testbeszéd (3),reframing (3),irányítás (2),rugalmasság (2),kritika (2),Martin Wehrle (2),bizalom (2),játék (2),megismerés (2),szinergia (2),önérvényesítés (2),Edward de Bono (2),életciklus (2),csend (2),álom (2),pénz (2),mozgás (2),ROI (2),egyensúly (2),életmód (2),multi (2),tanácsadás (2),iskola (2),művészetterápia (2),érzelmi intelligencia (2),érzékenység (2),vállalat (2),tervezés (2),ítélkezés (2),alkalmazkodás (2),tranzakcióanalízis (2),praxis (2),Appreciative Inquiry (1),őszinteség (1),optimizmus (1),edzés (1),akaraterő (1),vállalat (1),szeretet (1),sport (1),SMART (1),szokás (1),munka (1),szuperérzékenység (1),anyaszerep (1),társaság (1),MBO (1),depresszió (1),intelligencia (1),erősség (1),teljesség (1),gyerek (1),szervezetfejlesztés (1),érzékenyítés (1),munkahely (1),TA (1),helyzetfüggő vezetés (1),szülő (1),flow (1),érzelmek (1),család (1),caoaching (1),jövő (1),bántalmazás (1),a coaching hatása (1),tanulás (1),akarat (1),én-erő (1),átirányítás (1),kamasz-szülő (1),coachcoaching (1),fogadalmak (1),megbocsátás (1),y generáció (1),divat (1),önzetlenség (1),nagylelkűség (1),áramlás (1),önállóság (1),függetlenség (1),ügyfél (1),karizma (1),játszmák (1),Gordon (1),megértés (1),belső logika (1),egyenjogúság (1),tréning (1),empátia (1),irigység (1),ügyfélszerzés (1),fluencia (1),önértékelés (1),megbecsülés (1),előrelátás (1),fair play (1),méltányosság (1),introvertált (1),etika (1),delegálás (1),metafora (1),önkéntesség (1),orvos (1),edző (1),hős (1),dicséret (1),beteg (1),tárgyalástechnika (1),személyiség (1),kitartás (1),Toastmasters (1),metakommunikáció (1),interkulturális (1),életvezetés (1),kifogás (1),fejlesztés (1),böjt (1),élet (1),cselekvés (1),Csikszentmihalyi Mihaly (1),életszerepek (1),Szentgyörgyi Romeo (1),Kiyosaki (1),FISH! (1),Fontos és Sürgős (1)

Feedek