Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Érzelmi Intelligencia Coaching (könyvismertető)

A vezető, a coach és az egyén teljesítményének fejlesztése

Ez a könyv Stephen Neale, Lisa Spencer–Arnell és Liz Wellson tollából származik. Piacvezető cégek igazgatói, akik szintén coachok, több ezer ügyfélnek segítenek világszerte. Lisa tagja a Nemzetközi Coach Szövetségnek, Stephen pszichológus is. Küldetése a személyes intelligencia fejlesztése a személyes teljesítmény növelése céljából. Lizt foglalkoztatja, miként lehet együttesen alkalmazni az érzelmi intelligenciát és a coachingot.

A könyv igazi remekmű, mely a coachoknak is hasznos tanáccsal szolgál. A fejezetek külön-külön is értelmezhetőek, melyek gyakorlatokat, idézeteket, esettanulmányokat, kutatási eredményeket is tartalmaznak.

Az érzelmi intelligenciánk (EI) fejlesztése különösen fontos. Ha felismerjük lehetőségeink kiaknázását meggátló negatív attitűdjeinket és érzelmeinket, akkor ezeket az attitűdöket meg tudjuk változtatni. Ez által változást érhetünk el gondolkodásunkban, viselkedésünkben. 

Milyen előnyei vannak számunkra, az Érzelmi Intelligencia Coachingnak?

             Kevesebb stressz ér minket

             Jobb karrierlehetőségeink lesznek

             Hatékonyabban kommunikálunk másokkal

             Magabiztosabban kezeljük a változásokat

             Pozitívabb és magabiztosabb gondolkodás.

Mit profitálhatsz abból, ha ebben egy coach segít Neked?

Gondolj bele, milyen nagyszerű érzés az, mikor a coachnak ugyanolyan fontos a sikered, mint saját magadnak. Olyan kérdéseket tesz fel neked, melyekkel feltárhatod rejtett erőforrásaidat, megoldod a problémáidat úgy, ahogyan azt álmodban sem gondoltad volna. Egyszerűen, ügyesen és természetesen.

A coaching a kommunikáció egyik legerőteljesebb módja. Az előrehaladás hatékony eszköze, ami a legjobbat hozza ki belőled. Ha úgy érzed, elakadtál, megrekedtél, nem tudod hogyan tovább, ha a munkahelyi stressz kezelése gondot okoz számodra és nem tudod kezelni a dühödet, az érzelmeidet, akkor első lépésként olvasd el a könyvet, és ha úgy érzed Te is szeretnél segíteni az embereknek, várunk szeretettel a képzéseinken. 

Amennyiben az emberek magánéleti gondjaiban szeretnél segíteni, akkor a Life coach képzésünket ajánljuk Neked, ha pedig az üzleti szférában dolgozók életében, akkor a Business coach képzés a legideálisabb számodra.

Mi kihozzuk Belőled a legjobbat!

Erdélyi Zsuzsanna

Business Coach gyakornok

0 Tovább

Te éled az Életed, vagy életed él téged?

Érdekes téma gondolkodtatott el a napokban. Szinte mindannyiunkban ott él a vágy a boldogság és a szeretetteljes élet iránt.  Boldogabbak és sikeresebbek akarunk lenni.  Soha nem elég jó, ami van. Ha esik az eső az a baj, ha harminc fokos hőség van, akkor az. Kevés embertől hallhatjuk manapság, hogy igazán boldog és elégedett az életével.  Sokan panaszkodnak, kritizálnak,  másokat hibáztatnak és egyre mélyebbre kerülnek, addig, ahol már néha nincs segítség.  Ki a hibás? Persze, hogy mindig más.

 Valóban ezért születtünk a földre, hogy folyamatos boldogtalanságban és elégedetlenségben éljünk? Tényleg ez lenne a sorsunk?  Megkérdeztem sokakat, téged mi tesz, mi tenne boldoggá? A  válaszok döntő többségében azt kaptam, „Hogy legyek boldog ilyen gazdasági helyzetben, mert még világválság van, meg az a …főnököm, bezzeg neki könnyű. Te hogy lennél boldog a helyemben? Neked bezzeg könnyű! „ Döbbenet volt! Kevesekben volt meg a hit önmaguk iránt.

Probléma=ösztönző kihívás

Valóban érnek bennünket gondok, olykor olyanok, amiket sorscsapásként élünk meg. Ezek azok, amelyek a legjobban fájnak, ezek tanítanak meg minket valamire. Talán arra, hogy ébredjünk fel, hogy nem jó az út, melyen haladunk, hisz ha az út, amelyen jársz, folyamatosan fájdalmat okoz és falakba ütközöl, az nem a Te utad?! Megtalálni a saját utad, az életfeladatodat, ez lenne a cél! Így véget érhetne a bolyongásod, a pofonok melyeket kapsz az élettől, vagy lehet, hogy saját magadtól? 

MOST

Mi lenne, ha MOST-antól más szemmel kezdenél nézni a világra?! Mit gondolsz, mi történne akkor, ha reggel, mikor felkelsz, boldogságosan és magabiztosan lépnél le az ágyadról, olyan érzéssel, mint akinek bármi sikerül az életében, amit eltervez? Mi lenne, ha a jelen pillanatodra figyelnél? Hogyan? Egyszerűen! Mikor egy pohár vizet iszol, mi lenne, ha nem hirtelen rohanás közben tennéd ezt, hanem tudatosan? Éreznéd a vizet, mely életerőt ad, energiát és frissességet. Oltja a szomjadat.  Mikor megöleled a gyermeked, mi lenne, ha abban a pillanatban csak rá figyelnél és szeretnéd őt teljes szívedből? Ha azon jár az agyad, hogy „jó, elég volt, sietnem kell, mert a prezentáció, meg az ügyfelek, majd este megölellek megint, kicsit tovább”... Valóban helyes ez?

Megrekedés, változtatás

Valóban akarunk változtatni az életünkön, vagy a félelem miatt inkább maradunk abban, amiről tudjuk, hogy rossz nekünk és esetleg panaszkodunk tovább? A kérdés igazából ez. Merünk tenni önmagunkért, vagy megrekedünk? Ha változtatni akarsz, lépned kell, vállalnod a felelősséget az életedért, a döntéseidért és igyekezned kell új ismeretekre, barátságokra, kapcsolatokra szert tenni. Nyitnod kell a világ felé.

Ha változtatni szeretnél és valóban hajlandó vagy tenni is azért, hogy boldogabb és sikeresebb légy, akkor csatlakozz közénk és engedd meg magadnak, hogy Business, vagy Life Coach képzésünkön olyan hatékony eszközökkel láthassunk el, melyek bizonyítottan előbbre viszik az életed és hirtelen majd csak azt fogod észrevenni, hogy szinte minden természetesebb lesz, boldogabb és egyszerűbb.

Erdélyi Zsuzsanna

Business Coach

0 Tovább

Edward de Bono: A Kreatív Elme

Akár bevalljuk, akár nem, titkon vágyunk arra, hogy kreatívabbak legyünk, hiszen mint tudjuk, a kreativitás a siker egyik elengedhetetlen alappillére. 

De mit is jelent ez valójában? Vajon tanulható vagy velünk született?  

Esetleg ez valami misztikus dolog? Talán annak tűnik, de nem az.  

A kreatív szó latin eredetű, jelentése; (creo) alkotni, teremteni, kreálni, valami újat létrehozni, olyat, ami értéket képvisel. 

A kreativitás bárki számára elérhető, tanulható, fejleszthető.  

 

Ötletszintű kreativitás- művészi kreativitás

 

Sokakban felmerülhet a kérdés, jó-jó, de miért jó az nekem, ha újabb képességemet fejlesztem? 

Egyébként meg művészien kreatív vagyok, így is! 

Elég sokszor hallom ezt manapság. Igen ám, de az ötletszintű kreativitás nem azonos a művészi kreativitással.  

Az ötletszintű kreativitás ugyanis tanulható. 

 

Laterális gondolkodás- "brainstorming"

 

Az új ötletek alkalmazása nemcsak az üzleti életben szolgálhatja fejlődésünket, hanem a magánéletünkben is.

A laterális gondolkodás a kreativitásnak az az ága, amely a gondolatok, észlelések és koncepciók cseréjéért felelős.

 

A "brainstorming"/ ötletelés/ és egyéb népszerű technikák lényege, a gátlásmentesítés elérése. De ez az értékes módszer biztosan elég?

A lateriális gondolkodás "céleszközei" hatékonyabbnak bizonyultnak. 

A megoldás: fejlesszük elménk effajta kreatív hajlamát, hiszen, ha a régi módszerrel akarjuk megoldani a problémánkat, nem biztos, hogy sikerrel járunk.

 

Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni...

 

A kreativitás fejlesztésének a legjobb módja a gyakorlás, ami szinte mindenre igaz.

Nézzük példaként a teniszt. Hiába veszünk részt a tanfolyamon, ha azt követően sohasem, vagy életünkben csak párszor alkalmazzuk a tanultakat. 

Így biztosan nem lesz belőlünk teniszbajnok Wimbledonban.

Ilyen akár a Business, vagy a Life coach szakmai tudás elsajátítása is. 

Fontos, hogy a legjobbaktól tanuljunk, a legszínvonalasabb iskolában, ahol gyakorlatorientált képzést kaphatunk. 

Minél többet gyakorolunk, annál ügyesebbek, kreatívabbak, sikeresebbek leszünk. 

 

62 kreatív elme gyakorlat

 

A könyvben bemutatott 62 kreatív elme gyakorlat játékos, élvezetes. Végezhetők egyénileg, vagy akár csoportosan. 

Tartsuk be itt is a könyvben leírt játékszabályokat, gyakoroljunk sokat, hiszen a kreativitás elsajátítása nagyon fontos készség, minek eléréséig sok-sok örömteli pillanat vezet.

Az egyik kedvencem játékom a "Kirakat". Hogyan mutatunk be, állítunk ki egy értéket?

Ha kíváncsi vagy a válaszra, akkor használd a kreativitásod és megtudhatod. De honnan is? Tanulj nálunk! Játssz velünk! 

Forrás: Edward de Bono: A Kreatív Elme

Erdélyi Zsuzsanna

Business Coach gyakornok

0 Tovább

Edward de Bono - A Hat Gondolkodó Kalap

Edward de Bono 1933-ban Máltán született. 
Képzettségét tekintve orvos, pszichológus, aki Cambridge és Málta díszdoktora, London, Oxford, Harward egyetemeken előadó.
De Bono úr kulcsfontosságú alaptézise, hogy az agy önszervező rendszerként működik. Ez adja a tudományos alapját a gondolkodásfejlesztés általa kidolgozott gyakorlati eszközeinek. 


A professzor úr alkalmazta elsőként a „laterális és párhuzamos gondolkodás” fogalmait.
A „Hat Gondolkodó Kalap” módszer segítségével a tárgyalások, a problémák megoldása akár negyed órára is rövidülhet, az eddigi hosszas, nehézkes, olykor kellemetlen megbeszélések helyett.

Gondolkodó módszertanát ma már nagyon sokan használják világszerte, a négyéves kisgyermektől kezdve a nemzetközi nagyvállalatokban vezető szerepet betöltő emberekig.

A módszer nagyszerűsége az egyszerűségében, praktikusságában, kényelmes használatában rejlik.

De Bono úr tartott már előadásokat, továbbképzéseket olyan nemzetközi cégek felsővezetőinek, mint a német Siemens, az IBM, a NASA, a Shell és még számos külföldi nagyvállalatnak is világszerte.

 

De mi is ez a zseniális módszer valójában?

 

A gondolkodás az ember fő erőforrásának tekinthető. Gondot okozhat, ha egyszerre több dologra fókuszálunk. 

Érezhettük már, hogy vannak olyan pillanatok, amikor nem csinálunk semmit, csak egy témán gondolkodunk és hihetetlen módon elfáradunk? 

Aki még nem érezte át ezt, javaslom, próbálja ki. 

A saját gondolatainktól, az agyalásainktól, képesek vagyunk energetikailag teljesen lemerülni, úgy, hogy közben még messzebb kerülünk az ügy megoldásától.

 

A kulcs az, ha egyszerre egy dologra figyelünk, kontrolláljuk a gondolatainkat, kizárjuk az egót és alkalmazzuk a "Hat Kalap Módszerét".

Figyelmünk lehetőleg mindig a MOST-ban legyen.

Sajnos előfordul, hogy ítélkezünk, az egónkkal gondolkodunk és nem látunk tisztán, pedig ez nem feltétlenül a jó irány. 

Ha már felismerjük ezt, javíthatunk rajta, használhatjuk a kalapokat.

A módszerrel a hangsúly „az ami van helyett” az „ami lehet”-re helyeződik. 

Tehát a cél nem az, hogy vitatkozva, konfliktusokkal fűszerezve tárgyaljunk, hanem az, hogyan lépjünk előre, közösen megoldásokat találva, egy irányban gondolkodva. Alternatívákat kínál olyan viták helyett, melyeket sohasem szántak konstruktívnak vagy kreatívnak.

 

A párhuzamos gondolkodás


egy egyszerű modell a konstruktív gondolkodásra, melynek lényege, hogy mindenki egy adott témát illetően ugyanabba az irányba tekint, de az irány változtatható.

Hat kalap, hat szín


Az emberi agy hat tevékenységét szimbolizálják a kalapok.

Fehér: Az objektív tényekkel foglalkozik.

Piros: Az érzelmi nézőpont képviselője.

Fekete: Ebben az üzemmódban könnyebben látjuk egy ötlet gyengeségeit.

Sárga: A pozitív, derűlátó gondolkodásmód megtestesítője. A nap színe.

Zöld: Kreativitás, új ötletek kalapja.

Kék: A többi kalap hatékony alkalmazásával és a kontrollal foglalkozik.

 

Kalapok használata


Tárgyalás közben, meeting alkalmával, vagy akár a magánéletben egy adott probléma megoldására használható.

A kalapokat lehet egyenként is használni, vagy egy bizonyos sorrendben.

Vegyünk egy példát:


Havi értékesítési meeting van. A téma: Hogyan szerezzünk több vevőt? 

Mikor az értékesítési vezető közli a havi eredményeket és felteszi a kérdést, mi szokott ilyenkor általában történni? 

A képviselők érvelnek, védik hevesen a saját igazukat, hivatkoznak a válságra, a magas árakra, a nyárra, illetve olykor az is megeshet, hogy arra, nem a legjobb partnereket kapták, bezzeg XY-nak milyen könnyű dolga van... Olykor még egymásnak is neki támadnak. 

Megy a rivalizálás nyíltan, vagy alattomosan, burkoltan. 

Történhet ez a meeting kulturált keretek között is, kellemes hangulatban, de itt is van esélye a vitának, az egók harcának és megoldást aligha lesz esély találni.

Nézzük mindezt a Hat Kalap módszerrel:


Van egy „Játékvezető”, jelen esetünkben ez az értékesítési vezető. Megismerteti a résztvevőkkel a színes kalapokat, a hozzájuk társított jelentéseket. Mindenkit megkér, hogy vegye fel egyszerre egy időben a képzeletbeli kék kalapot. 

Megbeszélik, miért vannak a meetingen, mi a probléma, mit szeretnének elérni, hová szeretnének eljutni, és azt is, hogy mi a kalapok tervezett, meghatározott sorrendje. Aztán mindenki leveszi a kék kalapot és felteszi pl. a zöld kalapot, ahol mindenki elmondhatja az ötleteit és így tovább. 

A zöld kalap üzemmódban az agyat csak ötletelésre használják, más megnyilvánulásnak ilyenkor nincs helye. 

A piros kalap használatakor van helye a dühnek, az érzelmek kinyilvánításának és így tovább. 

A kék kalappal zárják a játékot. A játékszabály betartása rendkívül fontos, hiszen csak így működik igazán hatékonyan.

A könyv nagyszerű olvasmány, szinte issza az ember a szavait. Mindenkinek szívből ajánlom. 

Ha alkalmam nyílna rá, biztosan tanítanám minden korosztálynak, már általános iskolában is, úgy, ahogyan azt már külföldön is teszik.

Amikor pedig alkalmazzuk a „Hat Kalap Módszerét” csodára számíthatunk. A gondolkodásunk megváltozik, kreatívabbak, nyitottabbak leszünk, lehetőségünk nyílik más nézőpontokat felvenni, képesek leszünk végre megérteni egymást.

Aki úgy érzi, számára kissé bonyolult a módszer, vagy szeretné a leírtakat, a gyakorlatban is kipróbálni, várjuk szeretettel Business, vagy Life Coach képzésünkön, ahol többek között ezzel a csodálatos technikával is megismerkedhet.

Erdélyi Zsuzsanna business coach gyakornok

Forrás:  Edward de Bono - A Hat Gondolkodó Kalap

0 Tovább

Gondolkozunk munka közben?

Különösnek tűnhet a kérdés, azonban a válasz korántsem biztos, hogy annyira egyértelmű.

Gondoljuk végig egy munkanapunkat: mikor hajtunk végre és oldunk meg feladatokat, hozunk döntéseket? - Igen, rengetegszer, mondhatnánk, hiszen ebből (is) áll bármilyen munka.

És hányszor gondoljuk át, hogy mit miért csinálunk? Hogy csinálhatnánk-e jobban, gyorsabban, másképp? Esetleg máskor? Vagy másokkal? - Valószínűleg ezt már sokkal ritkábban.

Vajon miért?

Ez így valójában „kényelmes”, hiszen megszoktuk, mit kell tennünk, mi hogyan működik, mi a napi rutinunk része. Ezen kívül azzal, hogy van egy csomó minden, amit csinálhatunk, fontosnak és elfoglaltnak érezhetjük magunkat. Ráadásul elégedetté tesz minket, sőt megkönnyebbülünk, ha kipipálgathatjuk az elvégzett teendőinket – akármi legyen is az.

Így hát könnyű belekerülni a mókuskerékbe, amikor csak végrehajtjuk a ránk bízott feladatokat, nem igazán kérdőjelezzük meg, hogy miért és hogyan csináljuk, mert az szinte eszünkbe sem jut.

Na meg persze mikor is lenne erre időnk… Mindenki siet és rettenetesen elfoglalt, rengeteg a munka, sok a találkozó, tárgyalás, megbeszélés, vagy épp kávé a kollégákkal… közben pedig, ha mégis akad időnk, a telefonunkat bújjuk. Még akkor is, ha egy pár perc nyugalom önmagunkban-önmagunkkal sokkal hatékonyabbá tehetne bennünket.

Ezt bizonyította egy, a Harvard Business School által nemrégiben közzétett kutatás[1], mely szerint, ha egy kis időt tudnánk szakítani teendőink átgondolására, sokkal eredményesebbek lehetnénk.

A kutatás során érdekes kísérleteket végeztek, melyekkel pontosan azt vizsgálták, hogyan növeli a feladatok átgondolása a teljesítményt. 

Az első kísérletben például fejtörőket kellett megoldaniuk a résztvevőknek, akiket három csoportra osztottak. Az első csoport tagjai egy sor feladat után pár percben átgondolták és leírták, hogy milyen stratégiát alkalmaztak a megoldások során; a második csoport ugyanezt hajtotta végre, azzal a különbséggel, hogy ők úgy tudták, hogy a jegyzeteiket majd meg fogják osztani a későbbi résztvevőkkel, míg a kontrollcsoport „megállás nélkül”, egymás után csinálta a fejtörőket.

A kísérlet során az első két csoport 18%-kal jobban teljesítette a második sorozat fejtörőt, mint azok, akik nem álltak meg közben. Ráadásul azok, akik átgondolták, amit csináltak, hatékonyabbnak és kompetensebbnek is érezték magukat, mint azok, akik nem szántak időt erre.

Ezt a kísérletet végül valós munkakörnyezetben is elvégezték, egy call center három hetes tréningje alatt. Itt az első csoport minden nap 15 percet szánt a tanultak átgondolására, míg a második csoport ezen kívül meg is osztotta egymással a jegyzeteit.

Az eredmények egészen meglepő különbségekre világítanak rá: azok, akik átgondolták a tréninget naponta, végül 22,8%-kal jobban, akik meg is osztották egymással, 25%-kal magasabb szinten teljesítettek, mint azok, akik nem fordítottak erre időt (ugyanakkor pontosan ennyi idővel tovább dolgoztak).

Ezek után tehát érdemes feltennünk a kérdést, hogy hogyan is léphetünk ki a mókuskerekünkből, hogyan lehetünk mi is eredményesebbek?

  1. Gondoljuk át a feladatainkat: melyek azok, amelyeknek legkevesebb az értéke, legkevésbé hasznosak? El lehet ezeket hagyni? Le lehet delegálni vagy kiadni másnak? Át lehet alakítani? Ha bármelyikre igen a válasz, ne habozzunk megtenni!
  2. Tervezzük a hetünket/hónapunkat pár (1-3) prioritás mentén, amelyeket ez alatt az idő alatt el szeretnénk végezni, és legyünk ezek mellett elkötelezettek (osszuk meg tervünket a kollégákkal, főnökünkkel).
  3. Próbáljunk úgy dolgozni, hogy legyen minél hosszabb megszakítatlan időnk a legfontosabb feladatainkra (ideális esetben ez négy óra)
  4. A legtöbb figyelmet igénylő feladatokat akkorra tegyük, amikor frissek vagyunk, vagy osszuk több részre.
  5. Ha nagyobb problémát kell megoldanunk, akkor „aludjunk rá egyet”, ami természetesen nem feltétlen jelent „tényleges alvást”, sokszor egy pár perces más jellegű tevékenység is felfrissíti az agyat ahhoz, hogy friss szemmel nézve gyorsabb és jobb megoldást találjunk.

Mit tehet a főnök?

Mindezek mellett egy munkahelyen természetesen rendkívül sok múlik a vezetőségen is, mennyire halmozza el (túl) a munkatársait, és mennyire támogatja a feladatok újra- és átgondolását.

A vezetők úgy segíthetnek, ha biztosítják a munkavégzéshez megfelelő, megszakítatlan időt, átgondolják a meetingeket és a személyes találkozókat (azok legyenek ott, akiknek kell, illetve csak annyi ideig tartsanak, amennyi ideig tényleg szükséges), és valójában támogassák a dolgozók ötleteit, gondolatait, melyek szintén nagyon sokat segíthetnek a hatékonyság növelésében – és ennek „mellékhatásaként” a munkatársak is elégedettebbek lesznek.

Mindezek mellett a coaching rendkívül jól alkalmazható ebben a folyamatban (mind a vezető, mind a munkatársak számára), mert támogat abban, hogy alaposan át tudjuk gondolni a prioritásainkat, és segít saját erőforrásainkból gyorsan, személyre szabott megoldásokat találni.

Katona Emese
Business Coach

Források:

 

[1] A teljes tanulmány letölthető: http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2414478

0 Tovább

Proaktív coaching

blogavatar

A Pro Bona Coaching & Training Center blogja. Hírek és érdekességek a coaching hazai és nemzetközi világából. Témánk az üzleti és életvezetési fejlesztés, melyet színes tippekkel és megközelítésekkel szeretnénk közel hozni az olvasóinkhoz.

Címkefelhő

coaching (216),coach (208),szakirodalom (38),célkitűzés (28),motiváció (28),önismeret (26),life coaching (22),technikák (21),kreativitás (14),proaktivitás (14),változás (14),boldogság (14),vezetés (14),stresszkezelés (11),business coaching (10),önbecsülés (9),karrier (9),önbizalom (9),időbeosztás (8),siker (8),átkeretezés (7),párkapcsolat (7),tudatosság (7),együttműködés (7),értékesítés (6),pozitív pszichológia (6),interjú (5),felelősség (5),tánc (5),nők helyzete (5),kommunikáció (4),fogyás (4),reziliencia (4),férfiak helyzete (4),elismerés (4),asszertivitás (4),elégedettség (4),értő figyelem (4),oktatás (4),kérdezéstechnika (4),túra coaching (4),pszichológia (4),bátorság (3),stressz (3),mese (3),kultúra (3),Itt és Most (3),szabadság (3),testbeszéd (3),reframing (3),irányítás (2),rugalmasság (2),kritika (2),Martin Wehrle (2),bizalom (2),játék (2),megismerés (2),szinergia (2),önérvényesítés (2),Edward de Bono (2),életciklus (2),csend (2),álom (2),pénz (2),mozgás (2),ROI (2),egyensúly (2),életmód (2),multi (2),tanácsadás (2),iskola (2),művészetterápia (2),érzelmi intelligencia (2),érzékenység (2),vállalat (2),tervezés (2),ítélkezés (2),alkalmazkodás (2),tranzakcióanalízis (2),praxis (2),Appreciative Inquiry (1),őszinteség (1),optimizmus (1),edzés (1),akaraterő (1),vállalat (1),szeretet (1),sport (1),SMART (1),szokás (1),munka (1),szuperérzékenység (1),anyaszerep (1),társaság (1),MBO (1),depresszió (1),intelligencia (1),erősség (1),teljesség (1),gyerek (1),szervezetfejlesztés (1),érzékenyítés (1),munkahely (1),TA (1),helyzetfüggő vezetés (1),szülő (1),flow (1),érzelmek (1),család (1),caoaching (1),jövő (1),bántalmazás (1),a coaching hatása (1),tanulás (1),akarat (1),én-erő (1),átirányítás (1),kamasz-szülő (1),coachcoaching (1),fogadalmak (1),megbocsátás (1),y generáció (1),divat (1),önzetlenség (1),nagylelkűség (1),áramlás (1),önállóság (1),függetlenség (1),ügyfél (1),karizma (1),játszmák (1),Gordon (1),megértés (1),belső logika (1),egyenjogúság (1),tréning (1),empátia (1),irigység (1),ügyfélszerzés (1),fluencia (1),önértékelés (1),megbecsülés (1),előrelátás (1),fair play (1),méltányosság (1),introvertált (1),etika (1),delegálás (1),metafora (1),önkéntesség (1),orvos (1),edző (1),hős (1),dicséret (1),beteg (1),tárgyalástechnika (1),személyiség (1),kitartás (1),Toastmasters (1),metakommunikáció (1),interkulturális (1),életvezetés (1),kifogás (1),fejlesztés (1),böjt (1),élet (1),cselekvés (1),Csikszentmihalyi Mihaly (1),életszerepek (1),Szentgyörgyi Romeo (1),Kiyosaki (1),FISH! (1),Fontos és Sürgős (1)

Feedek