Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Érzelmi Intelligencia Coaching (könyvismertető)

A vezető, a coach és az egyén teljesítményének fejlesztése

Ez a könyv Stephen Neale, Lisa Spencer–Arnell és Liz Wellson tollából származik. Piacvezető cégek igazgatói, akik szintén coachok, több ezer ügyfélnek segítenek világszerte. Lisa tagja a Nemzetközi Coach Szövetségnek, Stephen pszichológus is. Küldetése a személyes intelligencia fejlesztése a személyes teljesítmény növelése céljából. Lizt foglalkoztatja, miként lehet együttesen alkalmazni az érzelmi intelligenciát és a coachingot.

A könyv igazi remekmű, mely a coachoknak is hasznos tanáccsal szolgál. A fejezetek külön-külön is értelmezhetőek, melyek gyakorlatokat, idézeteket, esettanulmányokat, kutatási eredményeket is tartalmaznak.

Az érzelmi intelligenciánk (EI) fejlesztése különösen fontos. Ha felismerjük lehetőségeink kiaknázását meggátló negatív attitűdjeinket és érzelmeinket, akkor ezeket az attitűdöket meg tudjuk változtatni. Ez által változást érhetünk el gondolkodásunkban, viselkedésünkben. 

Milyen előnyei vannak számunkra, az Érzelmi Intelligencia Coachingnak?

             Kevesebb stressz ér minket

             Jobb karrierlehetőségeink lesznek

             Hatékonyabban kommunikálunk másokkal

             Magabiztosabban kezeljük a változásokat

             Pozitívabb és magabiztosabb gondolkodás.

Mit profitálhatsz abból, ha ebben egy coach segít Neked?

Gondolj bele, milyen nagyszerű érzés az, mikor a coachnak ugyanolyan fontos a sikered, mint saját magadnak. Olyan kérdéseket tesz fel neked, melyekkel feltárhatod rejtett erőforrásaidat, megoldod a problémáidat úgy, ahogyan azt álmodban sem gondoltad volna. Egyszerűen, ügyesen és természetesen.

A coaching a kommunikáció egyik legerőteljesebb módja. Az előrehaladás hatékony eszköze, ami a legjobbat hozza ki belőled. Ha úgy érzed, elakadtál, megrekedtél, nem tudod hogyan tovább, ha a munkahelyi stressz kezelése gondot okoz számodra és nem tudod kezelni a dühödet, az érzelmeidet, akkor első lépésként olvasd el a könyvet, és ha úgy érzed Te is szeretnél segíteni az embereknek, várunk szeretettel a képzéseinken. 

Amennyiben az emberek magánéleti gondjaiban szeretnél segíteni, akkor a Life coach képzésünket ajánljuk Neked, ha pedig az üzleti szférában dolgozók életében, akkor a Business coach képzés a legideálisabb számodra.

Mi kihozzuk Belőled a legjobbat!

Erdélyi Zsuzsanna

Business Coach gyakornok

0 Tovább

Gazdag papa, szegény papa: Robert T. Kiyosaki és Sharon L. Lechter könyve

Gazdagság! Ez az egyik téma, ami talán mindenkit foglalkoztat a világon. Különösen akkor, ha Robert T. Kiyosaki tollából származnak az útmutatások. 1947. április 8-án született, amerikai befektető, üzletember, bestseller író.  A szerző 15 könyvet írt, melyek összesen több, mint 26 millió példányban keltek el.

Kiyosaki úr művei motiváló jellegűek, hiszen Ő maga többek között motivációs tréner is. Kevés gyakorlati tanácsot ad, ezért elég sok kritika is éri.  Szerinte a kudarcnak is fontos szerepe van az életben.  Az író felnyitja a szemed a lehetőségre, de nem mondja el, hogyan élj vele.

Szegény papa, gazdag papa

Robert már fiatalkorában tudta, hogy gazdag akar lenni. Abban a szerencsés helyzetben volt, hogy rendelkezésére állt egy gazdag apa figura. A siker alapköve az oktatás, ugyanakkor a diákok részére a pénzügyi és kommunikációs ismeretek elsajátítása is ugyanolyan fontos.  Két apa nevelte, két különböző célt tűztek ki elé.  A Gazdag apa azt javasolta, alapítson saját céget, az Értelmiségi apa pedig azt, hogy járjon iskolába, majd keressen egy jó állást egy nagyvállalatnál. A Gazdag apa szerint elegendő, ha azt tanulja meg, hogyan vegye magát körül művelt alkalmazottakkal. 

Mindkét apa hitt az oktatásban, de más- más tanulmányokat javasoltak. Mindkét apa sikeres volt a szakmájában, de az egyik adósságot hagyott maga után, a másik pedig befektetéseket halmozott fel. Nehéz dolga volt, hisz ellentmondások között nevelkedett, de úgy döntött tanul mindkettőtől.  Értékes információhoz jutott az évek során, látta és tapasztalta, hogyan befolyásolja a gondolkodásmód az életüket. Például az egyik apja ezt mondta: „Nem engedhetjük meg magunkak.”, a másik apa pedig „Hogyan engedhetem meg magamnak?” Az egyik mondat feladásra késztet, a másik elgondolkodtat. Lehetséges, hogy mi is így gondolkodunk néha?!

A tanulás az egyik legjobb befektetés

A könyv tökéletesen szemlélteti a kétfajta gondolkodásmódot. Fontos, hogy leküzdjük félelmünket, a kishitűséget, a lustaságot és lássunk neki célunk megvalósításának. Ha foglalkoztat minket, miért fontos pénzügyi műveltséget tanulnunk, hogyan gondolkodik a Gazdag papa és a Szegény papa, ha érdekel minket a CASHFLOW és tudni szeretnénk, miért a gazdagok teremtik a pénzt olvassuk el a könyvet. Aztán folytatásként megfogadhatjuk a milliárdosok tanárának tanácsát, miszerint az első lépések egyikeként fektessünk a tanulásba. Kezdheted ezt azzal, hogy Coach-nak tanulsz nálunk.

Kellemes olvasást kívánok és ha úgy döntesz, várunk szeretettel!

Erdélyi Zsuzsanna

Business Coach gyakornok

0 Tovább

Edward de Bono: A Kreatív Elme

Akár bevalljuk, akár nem, titkon vágyunk arra, hogy kreatívabbak legyünk, hiszen mint tudjuk, a kreativitás a siker egyik elengedhetetlen alappillére. 

De mit is jelent ez valójában? Vajon tanulható vagy velünk született?  

Esetleg ez valami misztikus dolog? Talán annak tűnik, de nem az.  

A kreatív szó latin eredetű, jelentése; (creo) alkotni, teremteni, kreálni, valami újat létrehozni, olyat, ami értéket képvisel. 

A kreativitás bárki számára elérhető, tanulható, fejleszthető.  

 

Ötletszintű kreativitás- művészi kreativitás

 

Sokakban felmerülhet a kérdés, jó-jó, de miért jó az nekem, ha újabb képességemet fejlesztem? 

Egyébként meg művészien kreatív vagyok, így is! 

Elég sokszor hallom ezt manapság. Igen ám, de az ötletszintű kreativitás nem azonos a művészi kreativitással.  

Az ötletszintű kreativitás ugyanis tanulható. 

 

Laterális gondolkodás- "brainstorming"

 

Az új ötletek alkalmazása nemcsak az üzleti életben szolgálhatja fejlődésünket, hanem a magánéletünkben is.

A laterális gondolkodás a kreativitásnak az az ága, amely a gondolatok, észlelések és koncepciók cseréjéért felelős.

 

A "brainstorming"/ ötletelés/ és egyéb népszerű technikák lényege, a gátlásmentesítés elérése. De ez az értékes módszer biztosan elég?

A lateriális gondolkodás "céleszközei" hatékonyabbnak bizonyultnak. 

A megoldás: fejlesszük elménk effajta kreatív hajlamát, hiszen, ha a régi módszerrel akarjuk megoldani a problémánkat, nem biztos, hogy sikerrel járunk.

 

Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni...

 

A kreativitás fejlesztésének a legjobb módja a gyakorlás, ami szinte mindenre igaz.

Nézzük példaként a teniszt. Hiába veszünk részt a tanfolyamon, ha azt követően sohasem, vagy életünkben csak párszor alkalmazzuk a tanultakat. 

Így biztosan nem lesz belőlünk teniszbajnok Wimbledonban.

Ilyen akár a Business, vagy a Life coach szakmai tudás elsajátítása is. 

Fontos, hogy a legjobbaktól tanuljunk, a legszínvonalasabb iskolában, ahol gyakorlatorientált képzést kaphatunk. 

Minél többet gyakorolunk, annál ügyesebbek, kreatívabbak, sikeresebbek leszünk. 

 

62 kreatív elme gyakorlat

 

A könyvben bemutatott 62 kreatív elme gyakorlat játékos, élvezetes. Végezhetők egyénileg, vagy akár csoportosan. 

Tartsuk be itt is a könyvben leírt játékszabályokat, gyakoroljunk sokat, hiszen a kreativitás elsajátítása nagyon fontos készség, minek eléréséig sok-sok örömteli pillanat vezet.

Az egyik kedvencem játékom a "Kirakat". Hogyan mutatunk be, állítunk ki egy értéket?

Ha kíváncsi vagy a válaszra, akkor használd a kreativitásod és megtudhatod. De honnan is? Tanulj nálunk! Játssz velünk! 

Forrás: Edward de Bono: A Kreatív Elme

Erdélyi Zsuzsanna

Business Coach gyakornok

0 Tovább

Coaching NEWS

Aviad Goz a „NEWS” modell megalkotója, aki több mint 25 évnyi tréneri tapasztalatát sűrítette össze ebbe az egyszerűen használható eszközbe. Több mint 1500 vállalatnak segített már, többek között a Microsoftnak, IBM-nek, HP-nak, és Johnson and Johnsonnak is. A több könyvvel is büszkélkedő szerző most egy rövid áttekintést ad, hogyan is lehet egyszerűen s gyorsan gondolatainkat rendezni és szokásosnál határozottabban kijelölni céljainkat.

 A „News” modell egy globális ön-navigáción alapuló folyamat, mely teljes mértékben eredményorientált. Menedzserek és vezetők segítésére tervezték, irányt mutat a nehezen értelmezhető helyzetekben. Mi több végigkíséri és monitorozza a folyamatot, melynek végére sikerülhet elérni a megoldást és az elégedettség érzését vállalati szinten is.

A News módszer hathatós segítséget ad minden vezetőnek, hogy saját magukkal, másokkal és a szervezeten belüli helyzetekkel is szembe tudjanak nézni.
Ez a globális, újrahasznosítható és objektív szemléletet hozó folyamatorientált eszköz segít fejleszteni a hatékonyságot és az átláthatóságot a szervezeti egységeken belül.

A News rendszer különösen hatékony a következő szervezeti helyzetekben:

1: Átszervezés: amikor bejön egy új szabály, új projekt, új csapat szerveződik vagy új rendszer épül fel.

2. Teljesítménybeli vagy viselkedésbeli kihívások áthidalása menedzserek vagy vezetők számára.

3.Fejlődés vagy jövőbeli fejlődési lehetőség, vezetőségi kérdések és kulcspontok megtalálása.
 A News módszer egy unikális, de mégis általánosságban használható módszer a coachingban.  Ez az elképzelés egyéni vagy csapat, sőt szervezeti problémákra is adhat megoldást:

N- (north-észak). Meg kell határozni az irányt, a stratégiát, a víziót ami alapján felépül a coaching által választott terület.

E- (east-kelet). Növelni a motivációt, megtalálni a közös szálakat a személyes és egyéni értékrendszerekben.

W-(west-nyugat). Tervezés és hatékony taktika kialakítása, mely segítségével növelhetőek a kiaknázatlan képességek és a optimalizálhatóak a források.

S-(south-dél). Felkutatni és felülkerekedni a blokkokon, buktatókon és azokon a begyöpösödött hitrendszeren, ami megakadályozza, hogy a cél felé vegyék az irányt.

 A News modell inspirálja a coachingon résztvevő személyt, hogy mélyre ásson az aktuális helyzettel kapcsolatban, megkísérelje meghatározni a különlegességét a szituációnak. A folyamat megértéséhez és feldolgozásához a News modell metaforákat használ, hogy az esetleges valós vagy vélt blokkokat könnyedebben lehessen felismerni:

N:  a világos cél meghatározásának hiánya, az elképzelt célok megalapozatlansága.

E: az egyén és a szervezet közti erős kötődés hiánya, mely motiválatlanságot eredményez.

W: a szakértelem hiánya vagy a kompetenciák elbagatellizálása valamint a meglévő erőforrások helytelen kezelése

S: a gátlások jelenléte, mely fakadhat a hibázástól való félelemtől vagy az enerváltságtól.
 
 A News modell - akár egy iránytű a kezünkben - képes a megfelelő alkalmazás esetén segíteni, hogy minél hamarabb felismerjük képességeinket, tisztázzuk céljainkat és elinduljunk azok megvalósítása felé. A folyamat során pedig saját nagyszerűségünkre is ráébredhetünk, mely a további sikereink záloga.
 

Galgovszki L. András
Business and Life Coach


Forrás:
http://www.newscoaching.com/index2.php?id=32&lang=ENG

0 Tovább

A FISH! elméletről

Ki látott már repülő halat? Aki még nem látott, most ide kattintva megteheti:  http://www.youtube.com/watch?v=iGwo67vCh4U Nem, nem állattani bemutatón járunk: a film a világszerte ismert FISH! elméletet mutatja be. 

Seattle, Pike Place halpiac: jókedvű, energikus halárusokat látunk, akik különleges tengeri halakat, rákokat és polipokat rendezgetnek. A hely dinamizmusa már az első képkockától magával ragad: a dolgozók lendületesen, ritmusra dobálják egymásnak a halakat, hozzá verseket skandálnak. Közben tréfálnak, játszanak a vásárlókkal, akik szemmel láthatóan élvezik a produkciót. Vakuk villannak, egy turistalátványosság helyszínén járunk. 

Bemutatkozik a hely tulajdonosa is. Elmondja, hogy a különleges halárusítást körülbelül tíz évvel ezelőtt kezdték el, saját ötlete alapján. Az évek során a modellre több cég is felfigyelt, akik manapság a Pike Place modellt használják munkatársaik motiválására. A következő filmkockákon már egy irodaépületben járunk, egy céges tréningen, ahol a halárusok helyett már az irodai dolgozók dobják egymásnak a halakat.

Stephen C. Lundin, Ph.D., Harry Paul és John Christensen a Pike Place halpiac modelljére alkották meg a világszerte ismert FISH! elméletet. És hogy melyek a FISH! elmélet alapelvei?

ELSŐ: JÁTSSZ! (Play) Az első alapelv arra buzdít, hogy mókázzunk egy kicsit a munkahelyen. Csíkszentmihályi Mihály munkásságából tudjuk, hogy nem csak a komolyan végzett munka lehet hasznos, sőt! A játékosan végzett munka több elégtételt szerez annak, aki végzi. A halárusok játékossága sokak számára bohóckodásnak tűnhet. Na de miért is kellene egy halpiacon komolykodni?

MÁSODIK: DOBD FEL A NAPJUKAT! (Make their day) A második alapelv mondanivalója: vond be az ügyfeleidet az élménybe, tedd emlékezetessé számukra a találkozást! Az ügyfélélmény nyilvánvalóan meghatározza az ügyfél elégedettségét, ami pedig jó hatással van az üzleti forgalomra is: ha az ügyfél jó élménnyel távozik, akkor valószínű, hogy legközelebb is visszatér. 

HARMADIK: LÉGY JELEN! (Be there) A harmadik elv arra ösztönöz, hogy ne csak fizikailag, hanem ténylegesen is vegyünk részt a folyamatokban. Tüntessük ki az ügyfelet a figyelmünkkel, érezze, hogy ő a legfontosabb! Legyünk jelen, figyeljünk rá oda. Az odaadás ugyanis nem csak az ügyfél számára jó élmény, hanem mi magunk is sokkal jobban élvezzük a tevékenységet, ha abba mindent beleadunk.

NEGYEDIK: VÁLASZD MEG A HOZZÁÁLLÁSODAT! (Choose your attitude) A negyedik elv üzenete szerint ugyanúgy megválaszthatjuk reggelente  a hozzáállásunkat, ahogy a ruháinkat összeválogatjuk. Ha a munkahelyünket, a főnökünket, a beosztottjainkat nem is tudjuk megváltoztatni, annyit mindenképpen eldönthetünk, hogy aznap szenvedni akarunk-e a körülményektől, vagy a lehetőségekhez képest jól érezzük magunkat a bőrünkben.

A FISH! elméletet céges tréningek formájában mára a világ több országában, köztük Magyarországon is oktatják. Az elméletet könyv formában is feldolgozták, ami magyar nyelven is kapható.

A FISH! című könyvben Mary Jane Ramirez történetét ismerjük meg, aki azt a feladatok kapja, hogy alacsony munkamorállal, rossz beidegződésekkel, és csekély motivációval rendelkező munkatársak egy csoportjából hatékony, motivált csapatot varázsoljon. A történet során Mary Jane ellátogat a Pike Place halpiaccal, és, miután megismerkedik a FISH! négy alapelvével, munkatársait is elviszi oda. Közös munkájuk során a FISH! elmélet alapelveit sikerül a munkahelyükön is meghonosítaniuk, elérik a közös célt, és a történet happy enddel zárul.

A könyvből világszerte több, mint hárommillió példányt adtak el.

A FISH! elmélet sokak számára a siker receptje, mások számára azonban színes illúzió marad. A köztudatban ugyanis sokkal inkább honos az a szemlélet, hogy a komoly eredményért  meg kell szenvedni, hogy a játékot és a munkát nem szabad összekeverni.

Azt azonban mindenkinek érdemes átgondolnia, hogy munkahelyi környezetében mekkora az energiaszint? Van-e lehetőség játékra, jelen vannak-e a kollégák lélekben is, és felemelő, vagy lehangoló élményt nyújtanak-e egymásnak, és az ügyfeleknek?

Hiszen nem mindenhol van lehetőség verseket skandálni és halakat dobálni, de amit tíz talpraesett halárus meg tud csinálni, az nagy valószínűséggel másoknak is sikerülhet.

Ármos Lóránd, business coach

0 Tovább

Proaktív coaching

blogavatar

A Pro Bona Coaching & Training Center blogja. Hírek és érdekességek a coaching hazai és nemzetközi világából. Témánk az üzleti és életvezetési fejlesztés, melyet színes tippekkel és megközelítésekkel szeretnénk közel hozni az olvasóinkhoz.

Címkefelhő

coaching (216),coach (208),szakirodalom (38),célkitűzés (28),motiváció (28),önismeret (26),life coaching (22),technikák (21),kreativitás (14),proaktivitás (14),változás (14),boldogság (14),vezetés (14),stresszkezelés (11),business coaching (10),önbecsülés (9),karrier (9),önbizalom (9),időbeosztás (8),siker (8),átkeretezés (7),párkapcsolat (7),tudatosság (7),együttműködés (7),értékesítés (6),pozitív pszichológia (6),interjú (5),felelősség (5),tánc (5),nők helyzete (5),kommunikáció (4),fogyás (4),reziliencia (4),férfiak helyzete (4),elismerés (4),asszertivitás (4),elégedettség (4),értő figyelem (4),oktatás (4),kérdezéstechnika (4),túra coaching (4),pszichológia (4),bátorság (3),stressz (3),mese (3),kultúra (3),Itt és Most (3),szabadság (3),testbeszéd (3),reframing (3),irányítás (2),rugalmasság (2),kritika (2),Martin Wehrle (2),bizalom (2),játék (2),megismerés (2),szinergia (2),önérvényesítés (2),Edward de Bono (2),életciklus (2),csend (2),álom (2),pénz (2),mozgás (2),ROI (2),egyensúly (2),életmód (2),multi (2),tanácsadás (2),iskola (2),művészetterápia (2),érzelmi intelligencia (2),érzékenység (2),vállalat (2),tervezés (2),ítélkezés (2),alkalmazkodás (2),tranzakcióanalízis (2),praxis (2),Appreciative Inquiry (1),őszinteség (1),optimizmus (1),edzés (1),akaraterő (1),vállalat (1),szeretet (1),sport (1),SMART (1),szokás (1),munka (1),szuperérzékenység (1),anyaszerep (1),társaság (1),MBO (1),depresszió (1),intelligencia (1),erősség (1),teljesség (1),gyerek (1),szervezetfejlesztés (1),érzékenyítés (1),munkahely (1),TA (1),helyzetfüggő vezetés (1),szülő (1),flow (1),érzelmek (1),család (1),caoaching (1),jövő (1),bántalmazás (1),a coaching hatása (1),tanulás (1),akarat (1),én-erő (1),átirányítás (1),kamasz-szülő (1),coachcoaching (1),fogadalmak (1),megbocsátás (1),y generáció (1),divat (1),önzetlenség (1),nagylelkűség (1),áramlás (1),önállóság (1),függetlenség (1),ügyfél (1),karizma (1),játszmák (1),Gordon (1),megértés (1),belső logika (1),egyenjogúság (1),tréning (1),empátia (1),irigység (1),ügyfélszerzés (1),fluencia (1),önértékelés (1),megbecsülés (1),előrelátás (1),fair play (1),méltányosság (1),introvertált (1),etika (1),delegálás (1),metafora (1),önkéntesség (1),orvos (1),edző (1),hős (1),dicséret (1),beteg (1),tárgyalástechnika (1),személyiség (1),kitartás (1),Toastmasters (1),metakommunikáció (1),interkulturális (1),életvezetés (1),kifogás (1),fejlesztés (1),böjt (1),élet (1),cselekvés (1),Csikszentmihalyi Mihaly (1),életszerepek (1),Szentgyörgyi Romeo (1),Kiyosaki (1),FISH! (1),Fontos és Sürgős (1)

Feedek